Mælken får kritik

Intet billede

Udgivet den 14. juni 2015 16:12

Forfatter: Gert Karlson

Kategori: Nyheder

Kommentarer: 0

Medierne åbner op for kritik af Mejeriforeningens reklamekampagne “Morgenmælk”.

12 mælkeskeptikere har forsøgt at anmelde Mejeriforeningen til diverse myndigheder (herunder indehaveren af komælk.dk), men ingen ville røre sagen med en ildtang. Politiken bragte vores debatindlæg om problemstillingen 16/4-2010. Se debatindlæget:
http://politiken.dk/debat/article948828.ece

24timer har d. 22/4-2010 fulgt op på debatindlæget i Politiken:
»Det er en salgskampagne, der er forklædt som en sundhedskampagne. Problemet er, at der kun findes spinkelt videnskabeligt belæg for, at det er sundt at drikke en halv liter mælk gennem hele livet, og at der findes lige så meget videnskab, der påviser ulemper ved at indtage mælkeprodukter i de mængder,« siger Christina Warrer Schnohr, der ph.d. og associeret forsker ved Institut for Folkesundhedsvidenskab på Københavns Universitet. Se artiklen:
http://www.24.dk/article.jsp?articleId=8613

 

Kommentér denne artikel

© Komælk.dk - 2024

Web